Autobezitters verkopen op verkeerde moment

Uit onderzoek van Autoscout 24 blijkt dat de prijzen van gebruikte auto’s tijdens de wintermaanden het hoogst liggen. De winter blijkt bij slechts 4,4 procent van de ondervraagden de voorkeur te hebben als verkoopmoment.

“Een derde van de Nederlanders denkt dat er geen verschil is in de prijs die je krijgt voor je auto in de zomer of winter. Maar uit onze cijfers blijkt dat hier wel degelijk verschil in zit”, aldus Jurgen Vugts, algemeen directeur Autoscout 24 Nederland. “Consumenten kunnen dan ook een goede deal sluiten als ze rekening houden met het gegeven dat de prijs in de winter vaak hoger uitpakt dan in andere jaargetijden. Zeker voor de financieel bewuste consument is dat een opsteker.”

Nederlanders zetten, in vergelijking met andere Europeanen, vaker hun auto te koop terwijl ze nog geen nieuw exemplaar hebben aangeschaft. Duitsers daarentegen moeten er niet aan denken hun auto te verkopen zonder dat er al een vervanger is gevonden.

Het onderzoek is gehouden onder 45.920 ondervraagden uit Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland en Italië. Het aantal Nederlandse respondenten ligt op 3.510 stuks.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *