Automechanika lanceert digitaal offensief

Nu de fysieke vakbeurs niet doorgaat, oorspronkelijk gepland voor 8 tot 12 september, heeft de organisatie van Automechanika een digitaal alternatief bedacht. Vanaf 10 september zullen er op een speciale website zo’n twintig online evenementen georganiseerd worden.

Bezoekers van de website vinden hier tevens geüpdatet bedrijfsprofielen van exposanten. De mogelijkheid om met vakbroeders in contact te komen wordt geboden via een nieuwe tool in de Automechanika-app.

Schadepraat

Het Collision Talk-evenement voor de schadebranche, sinds de introductie ervan in 2014 een van de best bezochte onderdelen van de Automechanika, vindt dit jaar plaats in de vorm van een online tv-show op 10 september vanaf 17:00 uur. Dit is tevens de start van de online evenementen die de Automechanika dit jaar orgniseert als alternatief voor de vakbeurs.

De discussie in Collision Talk zal zich voornamelijk concentreren rond de impact van de Covid-19-pandemie op de schadeherstelmarkt. Onder de deelnemers aan de tv-show bevinden zich onder meer verzekeraars, lakfabrikanten en ondernemers.

Twintig

Collision Talk zal worden gevolgd door nog zo’n twintig gratis online evenementen, die Automechanika organiseert in de periode van september tot november 2020. Het gaat om live workshops, coachingsessies, videotutorials en presentaties van experts over diverse onderwerpen, zoals het repareren van oldtimers, digitalisering, ADAS-kalibratie en waterstoftechnologie.

App

Een nieuwe tool in de Automechanika-app is Connect. Hierin kunnen gebruikers hun eigen profiel maken met hun interessegebieden. De gefilterde zoekfunctie maakt het mogelijk nieuwe en relevante vakbroeders te vinden en door hen gevonden te worden. Via de chatfunctie is het mogelijk direct met hen in contact te komen.

En dan zijn er nog de aangepaste bedrijfspresentaties op de website, want exposanten willen natuurlijk graag hun producten en diensten kunnen laten zien. Directeur Olaf Mußhoff: “Vooral in deze uitdagende tijden heeft de branche behoefte aan een platform dat op een aantrekkelijke manier nieuwe producten presenteert, in het bijzonder in de vorm van video’s. We kunnen dat onze klanten nu bieden met een nieuwe, geüpdatet zoekfunctie voor exposanten en hun producten.”

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.

Van Emil Peeters zijn er nog 2386 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Emil Peeters

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *