Autorola synchroniseert autoveilingen

Autorola, één van de grootste Europese remarketingspecialisten en autoveilingsites, gaat zich nog nadrukkelijker internationaal profileren. Dankzij transparante, gesynchroniseerde autoveilingen garandeert Autorola grote fleetowners een internationaal koperspubliek van zo’n 70.000 merkdealers, universele autobedrijven en handelaren.

Enerzijds vergroot Autorola met dit type autoveilingen voor leasemaatschappijen het bereik van potentiële, internationale kopers aanzienlijk. Momenteel bereikt Autorola al ruim 70.000 potentiële kopers uit meer dan dertig landen vanuit de negentien eigen vestigingen. Als gevolg van het internationale bereik biedt een groter aantal geïnteresseerde partijen op de veilingen mee, waardoor de verkoopprijs van de auto stijgt en de opbrengst voor de verkoper toeneemt.

Anderzijds wordt Autorola voor kopers van gebruikte auto’s een extra interessante partij om bij in te kopen. Niet alleen omdat het aanbod aan ex-leaseauto’s door het internationale karakter van de Autorola-veilingen vele malen groter wordt. Ook vanwege de transparantie in prijzen door het synchroniseren van de BTW- en BPM-verschillen in prijs, waardoor internationale kopers nu op hetzelfde niveau mee kunnen bieden.

Maximale transparantie

“Dankzij onze gesynchroniseerde veilingen sluiten meer en meer internationale leasemaatschappijen zich bij Autorola aan voor het veilen van hun wagenpark”, verklaart Zijad Halilovi%u0107, business development manager van Autorola in Nederland. “Hun eigen, vaste kopers kunnen blijven bieden in het eigen veilingsysteem van de leasemaatschappij, maar tegelijkertijd bereiken ze via de gesynchroniseerde veilingen van Autorola een veel groter, internationaal koperspubliek in Europa, en daarbuiten. Via deze veilingen voegen wij alle biedingsactiviteiten samen en garandeert Autorola zowel voor verkopers als kopers maximale transparantie.”

Naast (internationale) leasemaatschappijen die besluiten hun veilingplatforms te koppelen, kiezen ook meer en meer OEM’s op Europees niveau voor diverse diensten van Autorola om de remarketing te stroomlijnen, transparanter te maken en dealers met Autorola’s marktinformatiesysteem Indicata te ondersteunen in het verhogen van de winstgevendheid van de occasiondivisies.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.