Bandencampagne moet consument bewust maken

Met de lancering van de campagne ‘Kies de Beste Band’ wil het ministerie van Infrastructuur en Milieu de autobezitter bewust maken van de noodzaak van een goede bandenkeuze. De campagne gaat enkele jaren duren.

Automobilisten zijn nog steeds niet goed doordrongen van een juiste bandenkeuze of bandenspanning in het belang van de verkeersveiligheid. Zo rijdt zestig procent van de automobilisten nog steeds op te zacht opgepompte banden. Op de nieuwe website

Op www.kiesdebesteband.nl krijgen autoconsumenten nuttige tips: let op het bandenlabel, bekijk de bandentests, check uw bandenspanning, controleer uw banden regelmatig (profiel en beschadigingen) en ga naar een bandenspecialist.

De publiekscampagne ‘Kies de Beste Band’ is een samenwerking van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, ANWB, BOVAG, Band op Spanning, Nederlandse Stichting Geluidshinder, RAI Vereniging, Vaco, VNA en NVR/RecyBEM.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.