Bestegarage.nl zet in op online onderdelen kopen

Na Carpartsdirect.nl, zijn nu ook twee andere online onderdelenaanbieders een samenwerking aangegaan met Bestegarage.nl. De samenwerking behelst het koppelen van montagepartners aan profielen op het platform. Het gaat om Uitlaatdiscounter.nl en Hoffmancarparts.com. Uit recent onderzoek van het platform is gebleken dat ruim 59 procent van de consumenten graag zelf producten meeneemt naar een garage voor montage.

Volgens Bestegarage.nl-directeur Steven Kop zijn deze samenwerkingen voor garagisten een goede manier om nieuwe klanten naar de werkplaats te krijgen en zo te verdienen aan montage van online gekochte onderdelen. “Webwinkels kunnen zich bij ons aanmelden”, aldus Kop. Volgens hem hebben zich de afgelopen twee weken al ruim tweehonderd autobedrijven gemeld om producten van webwinkels te monteren. Deze zijn via het platform te vinden onder het servicelabel ‘Montage zelf meegebrachte onderdelen’.

“Door de groeiende vraag naar een betrouwbare garage voor montage van onze gekochte onderdelen, zijn we op zoek gegaan naar een goede manier om deze dienst aan te bieden. De samenwerking met Bestegarage.nl is doeltreffend en niet alleen een toegankelijke zoekmethode voor onze klanten, maar ook omdat garagisten zelf het onderscheid kunnen maken”, zegt Gerwalt Elzerman, directeur Carpartsdirect.nl.

Paul Hoffman, directeur Hoffmancarparts.com: “Wij leveren originele Volkswagen-, Audi-, Seat- en Skoda-onderdelen met forse kortingen op de dealerprijs. De consument kiest vervolgens via Bestegarage.nl een garage voor de montage en kan het onderdeel daar ook direct laten afleveren.” Dit wordt ook nog eens beaamd door de heer Van ’t Klooster, directeur van Uitlaatdiscounter.nl: “De garage krijgt op deze manier een nieuwe klant en verdient aan de montage.”

Onderzoek

Het onderzoek van Bestegarage.nl werd gedaan onder 853 consumenten. Naast het feit dat ruim 59 procent van de consumenten graag online producten koopt en deze bij een garage laat monteren, blijkt dat 21 procent van hen al eens online onderdelen heeft gekocht en hiermee naar een garage ging. Steeds meer consumenten (42 procent) zoekt en vergelijkt eerst online voordat een keuze wordt gemaakt voor een garage, aldus het platform.

Download hier de onderzoeksresultaten >>

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *