Binnenkort introduceert BMW een app waarmee de geïnteresseerde klant voor een i3 of i8 via zijn of haar smartphone een driedimensionale ervaring van de beide BMW-modellen kan opdoen.

“Met deze augmented reality (AR) technology ontstaan heel nieuwe online verkoopdimensies”, stelt Andrea Castronovo, vicepresident sales strategy en future retail bij BMW. Op de smartphone kunnen deuren virtueel worden geopend, men kan de auto ‘in stappen’ en zelfs de radio aanzetten.

BMW liet de mogelijkheden donderdag zien bij de opening van de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. Deze van oudsher consumentenbeurs is inmiddels uitgegroeid tot een van de belangrijkste de internationale autoshows. BMW gebruikt voor deze AR-ervaring de zogenaamde Tango-technologie van Google in. De app komt in elf landen beschikbaar en zal via Google Playstore. De app is ontwikkeld door Accenture Interactive.

Eerder toonde Fiat-Chrysler al een prototype van deze techniek, maar daar bleef het bij. Apple kocht in 2015 de start up Metalo (eerder opgezet door Volkswagen), maar ook daar zijn nog geen introductieplannen bekend. BMW is dus de eerste die via AR de showroom naar de huiskamer of kantoor brengt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties