Bovag vreest Autobedrijf Keurmerk niet

Bovag autobedrijven zegt geen problemen te hebben met de komst van een nieuwe speler op de markt: Autobedrijf Keurmerk. Woordvoerder Tom Huykens waarschuwt eventuele toetreders wel op te letten of ze waar voor hun geld krijgen. Ook zet hij vraagtekens bij de meerwaarde van het keurmerk voor het autobedrijf.

Het deze maand opgerichte Autobedrijf Keurmerk wil het gat opvullen voor autobedrijven die zich niet bij de Bovag willen aansluiten maar wel behoefte hebben aan een keurmerk. Ook zegt de organisatie veel wrijving te voelen bij bestaande Bovag-leden en wil ook voor hen de deur openen.

Initiatiefnemer Hakan Mesakkat (34) uit Almelo is specialist in software voor autobedrijven. “Ik kon aanvankelijk niet geloven dat er maar één keurmerk is voor autobedrijven. En de voorwaarden waaraan aspirant-Bovagleden moeten voldoen zijn niet meer van deze tijd. Met Autobedrijf Keurmerk bieden we een prima alternatief. Dat blijkt wel want we zijn de afgelopen dagen werkelijk platgebeld.”

Verschillende waarden

Bovag is niet echt onder de indruk van het nieuwe initiatief. Huyskens: “Ik heb begrepen dat een lidmaatschap bij deze club 1200 euro per jaar kost. Als autobedrijf zou ik wel graag willen weten wat ik voor dat geld krijg en of dit keurmerk er over een jaar nog wel is. En wat is hier de toegevoegde waarde?”

Huyskens vindt Bovag en Autobedrijf Keurmerk twee totale verschillende waarden. “Wij hebben al 85 jaar een keurmerk, zijn met alle belangrijke instanties verbonden en, niet onbelangrijk, meer dan 90 procent van de consumenten is vertrouwd met het Bovag-schild. De vraag is wat een sticker van Autobedrijf Keurmerk voor je bedrijf betekent.”

Bovag heeft 3200 onafhankelijke autobedrijven en nog eens 2200 dealerbedrijven als lid. Een lidmaatschap begint bij 300 euro per jaar en groeit naar gelang de grootte van het autobedrijf.
Mesakkat verwacht met Autobedrijf Keurmerk binnen een jaar 500 leden te mogen verwelkomen: “We zijn natuurlijk net opgestart en moeten zelfs nog beginnen met een reclamecampagne maar gelet op de positieve reacties denk ik dat we dit aantal wel gaan halen.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *