BMW heeft tijdens het tweede kwartaal van dit jaar de omzet met 1,8 procent zien stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, tot 19,55 miljard euro. De operationele winst daalde met bijna 9 procent tot 2,07 miljard euro, onder andere door hogere investeringskosten.

Analisten hadden gerekend op een operationele winst van 2,06 miljard euro. De nettowinst daarentegen klom wel duidelijk hoger, tot 1,4 miljard euro.“Ondanks significante tegenwind in veel automarkten in Europa, heeft de BMW Groep een sterk tweede kwartaal achter de rug”, aldus topman Norbert Reithofer.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 oktober 2025
Indicata: Occasionmarkt EV normaliseert
30 oktober 2025
Continental blijft onderdelenportfolio uitbreiden
30 oktober 2025
Sensor bepaalt bandendruk op basis van beladingsgraad
30 oktober 2025
Oud en nieuw
29 oktober 2025
Webfleet zet AI in voor voorspellend onderhoud
29 oktober 2025
Clepa: Fabrieksterreinen, geen showrooms
Meest bekeken berichten
Recente reacties