Crossclimate volgens Fleet News Best New Product 2016

Fleet News, het grootste Britse mediamerk op het gebied van vloten, heeft de prestigieuze Fleet News Award voor Best New product 2016 toegekend aan de Michelin Crossclimate (de allerleerste zomerband die ook de eigenschappen van een winterband heeft).

De Crossclimate is de belangrijkste nieuwe band van Michelin uit de afgelopen 10 jaar en wordt gezien als game-changer. Hij richt zich op de behoefte van automobilisten aan meer veiligheid bij onstabiel en onvoorspelbaar weer.

Andy Fern, die bij Michelin UK verantwoordelijk is voor vloten, zegt hierover het volgende: “Crossclimate banden bieden een unieke oplossing om bij onvoorspelbaar weer zowel de mobiliteit als de veiligheid te behouden. Anders dan een all-season band, doen ze geen concessies aan prestaties. En anders dan zomer- en winterbanden, hoeven ze in het voorjaar en najaar niet gewisseld te worden. De erkenning door Fleet News benadrukt hoe hoog deze nieuwe band wordt ingschat. De Crossclimate is het resultaat van Michelin’s investeringen in R&D (die jaarlijks meer dan 640 miljoen euro bedragen) en een intensieve ontwikkelingscyclus van drie jaar waardoor deze band afgelopen jaar kon worden geïntroduceerd. Michelin Crossclimate banden zijn ideaal voor grote delen van Europa waar automobilisten slechts af en toe worden geconfronteerd met besneeuwde wegen. Ze zijn duurzaam en hebben de lage TCO (Total Cost of Ownership) die kenmerkend is voor elke Michelin band.”

De Michelin Crossclimate is, sinds zijn introductie, zeer populair onder particuliere automobilisten en bij vlootbeheerders. Tot de eerste gebruikers van de band behoren grote vloten, waaronder die van Britsh Gas en de business class autodienst van Addison Lee.

Michelin was één van de zeven bedrijven op de shortlist voor de Best New Product 2016 Award. Daarop stonden ook CAP HPI, Checked Safe, Fleetdrive, R2c Online, RAC Business en Tomtom Telematics.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *