Bandenretailer Delticom heeft een Europese enquête gehouden over het nieuwe bandenlabel. Het grootste deel (ruim vijftig procent) van de 40.000 ondervraagden in vijftien landen heeft aangegeven dat de grip op nat wegdek verreweg de meeste prioriteit heeft.

Daarna stemde meer dan 25 procent op de rolweerstand, gevolgd door het afrolgeluid. Verder bleek dat consumenten veiligheid verkiezen boven kostenbesparing.
In het onderzoek zijn alleen zomerbanden en vierseizoenenbanden opgenomen.

De enquête is door Delticom uitgevoerd om uiteindelijk haar klanten beter te kunnen adviseren bij een bandenvervanging via het nieuwe initiatief Delticom Efficiency Class Index (DEX). Dit systeem vergelijkt het specifieke bandenlabel via een vijfsterrensysteem met de uitkomsten van de DEX.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 mei 2025
Ook ERA breidt airco-assortiment uit
13 mei 2025
Auto Nassau wordt TOP Merkspecialist Fiat
13 mei 2025
Nieuwe obligatie-uitgifte Fastned
13 mei 2025
Equipmentdivisie Alliance krijgt vorm
13 mei 2025
Ayvens bouwt nieuwe remarketinglocatie
13 mei 2025
Buiten kantooruren: ‘Iedere dag ben ik met mijn hobby bezig’
Meest bekeken berichten
Recente reacties