Delticom neemt belang in Tyrepac

De Europese internet bandenretailer Delticom heeft een meerderheidsbelang genomen in Tyrepac, de eerste online bandenwinkel van Azië. Het bedrijf heeft naast een webshop een groeiend netwerk met ruim tweeduizend servicepartners om de banden te monteren. Voor welk bedrag de transactie heeft plaatsgevonden is niet bekend.

Sinds de oprichting in 2008 is Tyrepac uitgebreid naar Maleisië, Hong Kong, China en Zuid-Korea. Delticom heeft momenteel meer dan honderd online winkels in Europa, de VS en Canada. "De transactie is een belangrijke bouwsteen in onze lange termijn Azië-strategie", zegt Rainer Binder, ceo van Delticom.
In de komende maanden zullen de systemen en processen van beide bedrijven geïntegreerd worden.

Overigens gaat het goed Delticom. De multinational heeft de omzet zien stijgen naar 257 miljoen euro. Het bedrijf heeft in totaal 112 webshops in 35 landen, waarvan in Nederland de shops autobandenmarkt.nl , motorbandenmarkt.nl , probanden.nl en katdirect.com actief zijn.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *