De Europese internet bandenretailer Delticom heeft een meerderheidsbelang genomen in Tyrepac, de eerste online bandenwinkel van Azië. Het bedrijf heeft naast een webshop een groeiend netwerk met ruim tweeduizend servicepartners om de banden te monteren. Voor welk bedrag de transactie heeft plaatsgevonden is niet bekend.

Sinds de oprichting in 2008 is Tyrepac uitgebreid naar Maleisië, Hong Kong, China en Zuid-Korea. Delticom heeft momenteel meer dan honderd online winkels in Europa, de VS en Canada. "De transactie is een belangrijke bouwsteen in onze lange termijn Azië-strategie", zegt Rainer Binder, ceo van Delticom.
In de komende maanden zullen de systemen en processen van beide bedrijven geïntegreerd worden.

Overigens gaat het goed Delticom. De multinational heeft de omzet zien stijgen naar 257 miljoen euro. Het bedrijf heeft in totaal 112 webshops in 35 landen, waarvan in Nederland de shops autobandenmarkt.nl , motorbandenmarkt.nl , probanden.nl en katdirect.com actief zijn.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 april 2025
Personenauto’s steeds langer, breder en zwaarder
28 april 2025
De transformatie van Automotive Academy
28 april 2025
‘Kans Bosch Car Service te worden met beide handen gegrepen’
25 april 2025
BOVAG over Klimaatpakket 2025: nieuw evenwicht vinden essentieel
25 april 2025
Apollo Tyres wil Enschede sluiten
25 april 2025
Van Mossel: grootste overname tot nu toe
Meest bekeken berichten
Recente reacties