Het is dat veel autobedrijven hun klanten nog papieren apk-mailingen sturen, want maar weinig consumenten zien tijdig de digitale post die ze ontvangen via mijnoverheid.nl. Bovag kan geen aantallen geven, maar ontving wel een stroom klachten over het digitaal gaan van de RDW herinneringsbrief.

Het niet tijdig keuren resulteert vervolgens wel in een automatisch verzonden bekeuring. Als tussenoplossing verstuurt RDW nu nog tijdelijk een papieren herinneringsbrief als er geen tijdige apk-afmelding is geweest. Met de veranderingen in privacy-regels is destijds gestopt met het verstrekken van de apk-data met naw-gegevens aan de autobranche. “Een categorie autobezitters is daarom niet te achterhalen”, aldus Bovag-woordvoerder Paul de Waal tegenover BNR. Bovag pleit voor een structurele oplossing.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties