Het is dat veel autobedrijven hun klanten nog papieren apk-mailingen sturen, want maar weinig consumenten zien tijdig de digitale post die ze ontvangen via mijnoverheid.nl. Bovag kan geen aantallen geven, maar ontving wel een stroom klachten over het digitaal gaan van de RDW herinneringsbrief.

Het niet tijdig keuren resulteert vervolgens wel in een automatisch verzonden bekeuring. Als tussenoplossing verstuurt RDW nu nog tijdelijk een papieren herinneringsbrief als er geen tijdige apk-afmelding is geweest. Met de veranderingen in privacy-regels is destijds gestopt met het verstrekken van de apk-data met naw-gegevens aan de autobranche. “Een categorie autobezitters is daarom niet te achterhalen”, aldus Bovag-woordvoerder Paul de Waal tegenover BNR. Bovag pleit voor een structurele oplossing.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties