Het is dat veel autobedrijven hun klanten nog papieren apk-mailingen sturen, want maar weinig consumenten zien tijdig de digitale post die ze ontvangen via mijnoverheid.nl. Bovag kan geen aantallen geven, maar ontving wel een stroom klachten over het digitaal gaan van de RDW herinneringsbrief.

Het niet tijdig keuren resulteert vervolgens wel in een automatisch verzonden bekeuring. Als tussenoplossing verstuurt RDW nu nog tijdelijk een papieren herinneringsbrief als er geen tijdige apk-afmelding is geweest. Met de veranderingen in privacy-regels is destijds gestopt met het verstrekken van de apk-data met naw-gegevens aan de autobranche. “Een categorie autobezitters is daarom niet te achterhalen”, aldus Bovag-woordvoerder Paul de Waal tegenover BNR. Bovag pleit voor een structurele oplossing.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties