Autosoft, actief met internetdiensten in de autobranche en online marketingbureau DTC Media zijn een samenwerking gestart. Het eerste resultaat hiervan is een koppeling van de Online Taxatie Module met de occasionbeheermodule Auto Commerce.

Auto Commerce is het systeem waarmee de aangesloten autobedrijven hun auto’s aanbieden aan diverse occasionportalen. Het systeem zorgt voor een presentatie van de auto’s, zodat de consument daar een goed beeld van krijgt. Tegelijkertijd krijgt het autobedrijf er managementinformatie mee. Dankzij de geïntegreerde Online Taxatie Module van DTC Media kan de consument een offerte opvragen voor een aangeboden auto. Die offerte bevat tevens een taxatie van de inruilauto.

Arjen van Beek van Autosoft: “In een later stadium kan de taxatiemodule een goede aanvulling zijn voor onze Autoprice Direct Auto Configurator, die is gericht op het presenteren en volledig online verkopen van alle merken nieuwe auto’s.” Volgens Frans Huetink van DTC Media stijgen de conversiepercentages op de websites gemiddeld met 225 procent sinds de module gelanceerd is.

DTC Media maakte eind augustus nog bekend samen met EDM Data een databank gemaakt te hebben, waaruit kentekendata met NAW-gegevens gehaald kunnen worden van de jongste bouwjaren voor elk autobedrijf, dealergroep of importeur die geïnteresseerd is.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties