Harm Nieboer vertrekt bij Profile

Harm Nieboer (52), retail development manager bij Profile Car & Tyreservice, vertrekt bij de Profile-organisatie na er bijna zestien jaar te hebben gewerkt. De reden: “Verschil van inzicht over het te voeren beleid.”

Onder de eind 2014 aangetreden nieuwe directie onderging het bedrijf een koerswijziging, waar hij zich niet langer achter kan scharen. Zo werden de formules James en Autoglaz afgestoten, terwijl ze volgens Nieboer nog in een groeifase verkeerden en “redelijk succesvol” waren. Daarnaast is vorig jaar bij Profile een verschuiving richting hardere franchise in gang gezet, terwijl de organisatie oorspronkelijk een coöperatieve achtergrond heeft.

Nieboer heeft gedurende een jaar geprobeerd mee te gaan in het nieuwe beleid, maar besloot vorige week in overleg met de directie dat het beter is uit elkaar te gaan. Gisteren was zijn laatste werkdag op het hoofdkantoor in Veenendaal. Geen makkelijk besluit: “Na vijftien jaar heb ik een Profile-hart gekregen, dat durf ik gerust te zeggen. We zijn van een relatief bescheiden club uitgegroeid tot een grote organisatie met diverse merken, en gaan nu terug naar de basis.”

Vervolgstap

Nieboer trad in augustus 2000 aan als franchise coördinator bij Profile Tyrecenter Nederland. In de daaropvolgende jaren was hij achtereenvolgens Franchise Manager, Retaildirecteur (The Alwaysbemobile Company), directeur Profile Tyrecenter Nederland (The Alwaysbemobile Company) en – sinds januari 2015 – manager retail Profile Nederland. Het is nog onduidelijk wat zijn vervolgstap wordt. Bij voorkeur blijft zijn loopbaan zich in de automotive branche afspelen. “Daar zit mijn kennis en ervaring.”

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2349 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.