De samenwerking tussen EDM en VWE maakt het weer mogelijk om 2,7 mln. particuliere autobezitters direct te benaderen. Daartoe is een nieuwe database ontwikkeld.

De Automotivebase maakt het mogelijk de groep particuliere autobezitters te bereiken en ze bijvoorbeeld via de post of telefonisch uit te nodigen voor allerlei doeleinden zoals Apk-keuringen, winterchecks of inruilacties.

Door de invoering van de wet op de privacy in maart 2007 was het niet meer mogelijk voor autobedrijven om op kentekenniveau klantgegevens te verkrijgen.  Zo verdween een belangrijke bron voor autobedrijven om nieuwe klanten te kunnen verwelkomen.

Correcte data

Om toch correcte data van autobezitters te verkrijgen, hebben EDM en VWE de AutomotiveBase ontwikkeld. Inmiddels  maken 250 bedrijven hiervan gebruik.

De Automotive Base kent een groot aantal parameters waarmee adressen gezocht kan worden:

 -Socio-demografische kenmerken zoals leeftijd, welstandsklasse, type woning.

 -Lifestyle kenmerken zoals het hebben van meerdere auto’s op één adres.

 -Voorkeur aankoopkanaal: dealer, particulier, import.

  -Auto kenmerken zoals merk, model, type, segment, consumentenprijs, brandstof en natuurlijk APK-vervaldatum. 

Geïnteresseerde bedrijven kunnen kosteloos een account aanmaken op http://www.automotivebase.nl.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 november 2025
Autotechnica Amsterdam overgenomen door Alliance
28 november 2025
Lynk & Co stopt abonnementen en focust op verkoop
28 november 2025
Beste Leasemaatschappijen 2026 bekend
28 november 2025
Athlon wint Innovatie Award met Flex+
28 november 2025
Fan van Citroën
27 november 2025
Nieuwe cao banden- en wielenbranche
Meest bekeken berichten
Recente reacties