Hyundai start occasionlabel I-Best

Hyundai start in het eerste kwartaal van 2012 in Nederland met het occasionlabel I-Best voor haar merkdealers. Het programma is in 2010 in een aantal andere Europese landen geïntroduceerd en op hoofdlijnen voor alle landen gelijk. Frankrijk, Duitsland en Spanje hebben het programma geïntroduceerd, maar op details aangepast aan de lokale wensen, behoeftes en markt.

Mike Belinfante van importeur Greenib Car: “We verwachten I-Best in het eerste kwartaal te kunnen lanceren en zijn nu nog met onder meer de fabrikant in gesprek over de details en voorwaarden. Het wordt in ieder geval één algemeen Europees programma vanuit Hyundai.” De kans is groot dat de voorwaarden van het nieuwe occasionlabel hetzelfde zullen zijn als in het buitenland. Dat betekent dat auto’s jonger moet zijn dan zes jaar en niet meer dan 120.000 kilometer gereden mogen hebben.

Greenib Car en Hyundai in Nederland hebben al enkele jaren een label voor gebruikte auto’s, genaamd Hyundai Dealer Selectie Occasions. “Dit label was aan vernieuwing toe, gezien de veranderende wensen en eisen van de klant en ontwikkelingen in de markt voor gebruikte auto’s. De vernieuwing wordt uitgevoerd in twee fases. In de eerste fase gaan alle dealers gebruik maken van Used Car Controler van CRM Used Car Management. Op dit moment maakt ongeveer tachtig procent van de dealers gebruik van dit programma, om hun voorraad gebruikte auto’s te beheren en de auto’s te publiceren op de diverse internetportals”, aldus Belinfante. In het eerste kwartaal van 2012 wordt I-Best uitgerold bij de dealers en geïntroduceerd in de Nederlandse markt.

Alle Nederlandse dealers (130) zullen verplicht mee moeten doen met I-Best, omdat het behoort tot de dealerstandaarden. Het huidige occasionlabel van Hyundai loopt door tot de introductie van zijn opvolger.

Vanaf januari 2012 zal Hyundai zich ook aansluiten bij de vereniging van Europese autofabrikanten Acea.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *