Kassa: Sterretje in voorruit laten zitten

Het Vara consumentenprogramma Kassa heeft in haar uitzending op zaterdag 15 oktober de televisiereclames van bedrijven zoals Carglass en Autotaalglas aan de kaak gesteld. “Ze jagen ons de stuipen op het lijf als het gaat om een sterretje in de voorruit.”

Glasspecialisten melden dat een ster meteen gerepareerd moet worden, omdat dit anders bij plotselinge temperatuurverschillen doorscheurt tot een enorme barst. Kassa onderzocht of het echt zo erg gesteld is met een sterretje in de voorruit als gesuggereerd wordt. Als test is een auto mee een vriezer ingenomen om te kijken of zo’n sterretje inderdaad verder zou scheuren bij enorme temperatuurverschillen. Dit blijkt niet het geval.

De ANWB reageerde als volgt in de uitzending: “De hedendaagse autoruit scheurt niet zo snel en er is absoluut geen reden voor paniek als je een sterretje in de ruit hebt.” Johan Boelhouwer van Carglass deelt een andere mening: “Uit ons eigen onderzoek blijkt dat tachtig procent van de sterretjes doorscheurt bij een temperatuurswisseling. Ons standpunt is dan ook: elke sterretje zal vroeg of laat scheuren. Is het niet binnen een aantal minuten dan wel over een aantal jaar”, aldus Kassa.

Bekijk hier de betreffende aflevering van Kassa >>

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2696 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *