Lichte stijging marktaandeel Citroën
Citroën heeft afgelopen halfjaar in Nederland een stijging van het marktaandeel genoteerd. Het marktaandeel bedroeg 5,1 procent ten opzichte van 4,9 procent tijdens dezelfde periode vorig jaar. De DS-lijn scoorde goed en Citroën bedrijfswagens wisten hun weg naar de ondernemers te vinden. Als enige merk boekte Citroën op bedrijfswagengebied een plus; het marktaandeel steeg met 1,5 procent.
Christophe Mandon, Algemeen Directeur van Citroën Nederland: “Ondanks moeilijke marktomstandigheden weet Citroën het marktaandeel te behouden en zelfs een stijging te laten zien ten opzichte van vorig jaar.”
“Op bedrijfswagengebied is het resultaat erg positief te noemen: een 1,5% stijging van het marktaandeel met een totale eindscore van 7,3%. Citroën is daarmee het enige merk dat een plus noteert op de bedrijfswagenmarkt afgelopen half jaar. De DS-lijn blijft succesvol: maar liefst 25% van de gedane Citroënverkopen in Nederland is een DS-model. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar betekende dit een stijging, want het aandeel was toen 23%. Nederland is na Frankrijk het land waar procentueel de meeste DS-modellen worden verkocht”,aldus Mandon.
Citroën introduceerde onlangs de C4 Picasso en verwacht voor komend najaar de Grand C4 Picasso op de Nederlandse markt.