Met de komst van euro 5 in 2009 is ook de verplichting ontstaan voor autofabrikanten om niet alleen hun eigen merkdealers te faciliteren met technische informatie maar dit bovendien aan te bieden aan het universele kanaal. Maar hoe groot is dat segment eigenlijk binnen ons actieve wagenpark?

Op basis van een analyse van de RDC-cijfers blijkt dat Euro 5 inmiddels wel de bulk van de jaarlijkse nieuwregistraties voor zijn rekening neemt en dat ook het aandeel in het actieve wagenpark met 1,3 miljoen stuks inmiddels substantieel begint te worden. Nu de modellen uit de jaren 2009 en 2010 steeds meer hun weg beginnen te vinden naar het universele kanaal is het van belang een goed werkende informatiestroom tussen autofabrikant en universeel te bewerkstelligen.

Branchevertegenwoordigers, zoals Bovag, voeren in dit kader een voortdurend lobby en monitoren intussen de stand van zaken.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 juli 2025
Zwarte goud
2 juli 2025
‘Liever een klein baasje dan een grote knecht’
1 juli 2025
Eerste e-step met kenteken
1 juli 2025
5,5 procent minder nieuwe auto’s in eerste halfjaar
1 juli 2025
Techniek Nederland introduceert Docking Van
1 juli 2025
Automotive Academy wordt LKQ Academy
Meest bekeken berichten
Recente reacties