Op verzoek van Aftersales Magazine ondervroeg marktonderzoeksbureau Multiscope consumenten naar de naamsbekendheid van grote werkplaatsketens en -formules. Samenvattend kunnen we in ieder geval stellen dat hier nog wel wat missiewerk nodig is.

De grote automerken hebben een belangrijk ding voor op het universele kanaal en dat is naamsbekendheid. Lokale merkdealers liften dus mee op de naamsbekendheid van het gevoerde merk, waarbij het ene merk wat sterker scoort dan het andere. Onafhankelijke werkplaatsketens en -formules hebben hier ronduit een uitdaging.

Van de onderdeelfabrikanten geniet Bosch nog het meest van de naamsbekendheid maar of dat ook komt van de auto-onderdelen of meer van het witgoed? Volgens de enquête staat Bosch Car Service pas op de vijfde plaats (23,1 procent), na Vakgarage (30,7 procent). De top drie wordt geheel gevuld door de bandenserviceketens-van-oudsher die inmiddels richting fullservice opschuiven: Kwik-Fit (91,5 procent), Profile Tyrecenter (58,5 procent) en Euromaster (39,6 procent).

Lees hier het volledige onderzoek met cijfers >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
31 oktober 2025
Van Mossel neemt Polestar Amsterdam over
31 oktober 2025
Omzet LKQ stijgt 1,3 procent in derde kwartaal 2025
31 oktober 2025
Aankoopadvies voor een hefbrug
30 oktober 2025
Evo Parts sluit zich aan bij AllParts
30 oktober 2025
Indicata: Occasionmarkt EV normaliseert
30 oktober 2025
Continental blijft onderdelenportfolio uitbreiden
Meest bekeken berichten
Recente reacties