Onderzoek naar duur imago dealers

Bovag Autodealers doet een studie naar het dure dealerimago dat bij consumenten leeft. De onderzoeksresultaten worden op 21 maart bekend gemaakt tijdens het Dealercongres in Den Haag. Bij de dealer, het onafhankelijke autobedrijf en de fastfitter worden daarvoor diverse aftersaleswerkzaamheden vergeleken door TüV Nord Nederland.

Is de dealerwerkplaats nu werkelijk zo duur als veel consumenten denken? Of is het slechts de perceptie van de klant? En hoeveel waar krijg je dan voor je geld bij de merkdealer? TüV zet mysteryshoppers in om op deze vragen antwoord te krijgen.

Hans Bresser van Bovag: "We willen de feiten boven tafel krijgen. We willen een einde maken aan discussies op basis van buikgevoel en vooroordelen. We zijn ook erg benieuwd naar de effecten van pakketprijzen waarmee veel merken inmiddels werken. Misschien is de dealer helemaal niet zo duur is als velen denken. En als uit het onderzoek mocht blijken dat de dealer wel duurder is, dan kunnen we vervolgens bepalen waar dat aan ligt. Het kan zijn dat het prijsverschil goed is uit te leggen, omdat je meer waar voor je geld krijgt."

 

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *