Bovag Autodealers doet een studie naar het dure dealerimago dat bij consumenten leeft. De onderzoeksresultaten worden op 21 maart bekend gemaakt tijdens het Dealercongres in Den Haag. Bij de dealer, het onafhankelijke autobedrijf en de fastfitter worden daarvoor diverse aftersaleswerkzaamheden vergeleken door TüV Nord Nederland.

Is de dealerwerkplaats nu werkelijk zo duur als veel consumenten denken? Of is het slechts de perceptie van de klant? En hoeveel waar krijg je dan voor je geld bij de merkdealer? TüV zet mysteryshoppers in om op deze vragen antwoord te krijgen.

Hans Bresser van Bovag: "We willen de feiten boven tafel krijgen. We willen een einde maken aan discussies op basis van buikgevoel en vooroordelen. We zijn ook erg benieuwd naar de effecten van pakketprijzen waarmee veel merken inmiddels werken. Misschien is de dealer helemaal niet zo duur is als velen denken. En als uit het onderzoek mocht blijken dat de dealer wel duurder is, dan kunnen we vervolgens bepalen waar dat aan ligt. Het kan zijn dat het prijsverschil goed is uit te leggen, omdat je meer waar voor je geld krijgt."

 

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 april 2025
Personenauto’s steeds langer, breder en zwaarder
28 april 2025
De transformatie van Automotive Academy
28 april 2025
‘Kans Bosch Car Service te worden met beide handen gegrepen’
25 april 2025
BOVAG over Klimaatpakket 2025: nieuw evenwicht vinden essentieel
25 april 2025
Apollo Tyres wil Enschede sluiten
25 april 2025
Van Mossel: grootste overname tot nu toe
Meest bekeken berichten
Recente reacties