In juli zijn er 90.248 gebruikte auto’s door het zakelijke kanaal aan consumenten verkocht. Ten opzichte van de maand daarvoor is dat een daling van 4,4 procent. Dat blijkt uit de VWE-cijfers van de occasionverkopen. Consumenten verkochten echter onderling juist 14,9 procent meer (73.140 stuks). B2b kwam de stand uit op 75.574 auto’s, een plus van 5,2 procent.

“Er is deze maand een opvallende stijging te zien in c2c-verkopen van bedrijfsauto’s; dit lijkt echter vooral veroorzaakt te worden door één zeer grote partij van 3.500 Volkswagen bedrijfsauto’s in Amersfoort”, aldus Marc van der Elst van VWE.

De genoemde plus is hierdoor maar liefst op 52,3 procent uitgekomen, dat is een totaal van 10.871 bedrijfsvoertuigen. B2b en b2c kennen dalingen van respectievelijk 4,2 (7.354) en 7,3 (5.982) procent in het aantal verkopen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties