Bovag Onafhankelijke Autobedrijven heeft een consumentenonderzoek gedaan naar de werkplaatsfactuur. Van de 604 respondenten geeft 62 procent aan te overwegen over te stappen naar een andere garage als de factuur onduidelijk is.

De Onafhankelijken krijgen in reviews gemiddeld een 8,8 en de consumenten geven in het onderzoek het cijfer zeven aan de werkplaatsfactuur. “Dat is een mooi cijfer voor de factuur, maar we gaan ervoor om daar een negen van te maken”, aldus Bovag-woordvoerder Paul de Waal. “Bedrijven gebruiken nu nog regelmatig onduidelijke omschrijvingen, codes of ingewikkelde technische bewoordingen waar de consument niets van snapt. Ook de opmaak kan
beter.”
Na het onderzoek is een aantal oplossingen voor een beter factuur voorgelegd aan twaalf particuliere autobezitters. Aan de hand van de uitkomsten van dat gesprek is een modelfactuur gemaakt.

De meest ideale factuur wordt op 4 oktober gepresenteerd tijdens het Bovag Jaarcongres. Er worden ook concrete tips gegeven aan de ondernemers om de (geautomatiseerde) factuur te verbeteren. “We hebben naast de ideale factuur ook een mooie, verrassende oplossing die we op het jaarcongres zullen tonen”, zegt De Waal.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 september 2025
ISP-groep plaatst kanttekening bij Data Act
12 september 2025
Auto Prof introduceert Commissie van Advies
12 september 2025
Vijftig jaar automotive innovaties
11 september 2025
Garage Michielsen wordt TOP Merkspecialist
11 september 2025
Hogere omzet, lagere winst autodealers
11 september 2025
Rolls-Royce Phantom wordt honderd in de Mariënwaerdt
Meest bekeken berichten
Recente reacties