Persoonlijk en relevant adverteren

Voor velen bekend: je zoekt online naar een televisie en vervolgens word je op elke website waar je komt, achtervolgd door advertenties van precies deze televisie. Dit is een voorbeeld van retargeting, wat het autobedrijf veel kansen biedt.

Partnercontent

Retargeting betekent niets minder dan advertenties te tonen aan personen die al eerder jouw website hebben bezocht, of interesse hebben getoond in een bepaald product. Het is een goede manier om huidige en potentiële klanten persoonlijk relevante advertenties te laten zien.

Persoonlijke en relevante advertenties bieden veel kansen voor het autobedrijf. Zo kan retargeting een effectieve manier zijn om occasions onder de aandacht te brengen van websitebezoekers. Mensen bezoeken vaak meerdere online portalen voordat ze overgaan tot een beslissing. Jouw occasions blijven dankzij retargeting onder de aandacht, waardoor de potentiële koper eerder geneigd is om voor jouw autobedrijf te kiezen.

Op basis van data

Om potentiële kopers persoonlijk te kunnen benaderen met relevante advertenties, is het belangrijk om goed in beeld te brengen waar ze in geïnteresseerd zijn. Met behulp van data uit Google Analytics, een Facebookpixel en/ of andere platformen kun je het gedrag van je bezoekers analyseren. In welke auto zijn ze geïnteresseerd? Hoe vaak bezoeken ze jouw website? Hoe lang bekijken ze een occasion? Wanneer je deze vragen beantwoordt op basis van de beschikbare data krijg je al snel een goed beeld van je potentiële koper. Hierdoor kun je deze heel gericht advertenties aanbieden die relevant zijn voor hem/haar.

Wanneer iemand een tweedehands Volkswagen Polo uit 2003 heeft bekeken op je website, heeft het weinig nut om dezelfde klant een advertentie te tonen van een nieuwe Porsche Cayenne. Deze past waarschijnlijk niet bij zijn/haar budget. Spreek je websitebezoekers daarom aan met relevante advertenties waar ze echt iets aan hebben. Hierdoor zullen potentiële kopers eerder geneigd zijn om terug te keren naar jouw website en eventueel een offerte of proefrit aanvragen.

Retargeting is niet alleen relevant, maar ook goedkoop. Je hoeft er geen honderden euro’s aan uit te geven en is het geld dus zeker waard. Bezoekers hebben namelijk al aangegeven dat ze interesse hebben in een occasion. Bovendien vergroot je de naamsbekendheid van je autobedrijf: stel je voor dat een potentiele koper op je website is geweest, maar dat ze je vervolgens niet meer terug kunnen vinden. Door retargeting help je bezoekers de naam van jouw autobedrijf te herinneren.

Val je bezoekers niet lastig

Let er bij het retargeten van websitebezoekers wel op dat je deze niet lastigvalt. Je wilt namelijk voorkomen dat je een lead misloopt omdat deze steeds wordt bedolven onder advertenties. Stel daarom een frequentielimiet in. Deze zorgt ervoor dat het aantal keer dat websitebezoekers jouw advertenties te zien krijgen, beperkt blijft.

Retargeting biedt dus enorm veel kansen voor autobedrijven. Het succes van een retargetingcampagne valt of staat met de keuze voor de juiste partij die de campagnes voor je gaat draaien. Een goede leverancier van retargeting denkt met je mee en kijkt hoe dit het beste in kan worden gezet voor jouw bedrijf. Martijn Janssen, retargetingspecialist bij Autosociaal: “Bij Autosociaal hebben we een retargeting oplossing ontwikkeld met als doel bekeken occasions te retargeten onder websitebezoekers van het autobedrijf. We zien dat deze oplossing meer verkeer genereert in de (online) showroom en uiteindelijk leidt tot een stijging van de verkoop!”

Roy Roelofs

Eigenaar en oprichter van Autosociaal

Van Roy Roelofs zijn er nog 10 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Roy Roelofs

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *