Het gebrek aan winterse omstandigheden heeft de bandenmarkt flink opgeschud. Zo is de all-season band immens populair; de verkoop van de winterband ingezakt en is er een verschuiving van premiummerken naar budgetbanden.

Dit blijkt uit de cijfers van marktonderzoeksbureau GfK. In december 2013 werden er maar liefst 15 procent minder winterbanden verkocht aan consumenten dan een jaar eerder. In de maanden oktober 2013 tot en met januari 2014 bedroeg de daling 12 procent.

Bovendien was er in de verkoop van winterbanden een verschuiving te constateren van premium merken naar budgetbanden. Hierdoor kwam de omzetdaling volgens GfK uit op  17 procent. De verkoop van all-season banden steeg daarentegen met 41 procent.

De totale verkoop van banden is in de periode van oktober tot en met januari 2014 gedaald met 5 procent.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
16 december 2025
Slimmer Werken begint Online
15 december 2025
Minderheidsbelang in Wensink voor Duitse collega-dealergroep
15 december 2025
Spoticar-samenwerking versterkt
15 december 2025
Open automotive chiplet-platform op komst
15 december 2025
Nu meer 2015-auto’s dan nieuw geleverd
12 december 2025
Plan je moment!
Meest bekeken berichten
Recente reacties