Oprichter Servicebook komt met Drivestore

drivestoreServicebook werd destijds gesloten “omdat de diensten niet meer konden voldoen aan de beloften en ambities”, schrijft Adjroud zijn contacten op Linkedin. Tegelijkertijd dienden zich volgens hem “nieuwe kansen” aan, uitmondend in Drivestore. Adjroud heeft dit bedrijf opgericht met de Plan B Company, expert op het gebied van connected services.

Data

Adjroud wil nu nog niet veel kwijt, licht slechts een tipje van de sluier op via Linkedin. Het nieuwe platform faciliteert garagisten om met “minimale inspanning” hun klantenbinding te vergroten. De online dienst zou verder gaan dan het oorspronkelijke Servicebook, dankzij de toevoeging van stabiele techniek, betrouwbare data en nieuwe gebruiksmogelijkheden. Blijkens de website wordt Drivestore een online platform voor data, informatie en automotive diensten zoals een onderhoudsboekje, inclusief service-reminders, en klantcommunicatie via diverse digitale kanalen. Ook remote diagnostics, pechhulp, laden, parkeren en tanken kunnen via Drivestore worden geregeld. Eind juli start de uitrol bij de launching customer.

Garagepakketten

Adjroud startte Servicebook in februari 2016, samen met Frank Broersma en Tim Baas. Veertien vestigingen van drie werkplaatsconcept vormden de eerste connected werkplaatsklanten. In de loop daarna werden koppelingen gemaakt met garagepakketten en -concepten als Automaat, Carprof, Carsystems, Driver en Wincar. Eind 2017 introduceerde Servicebook de nieuwe dienst Fleet Connect, die voertuigvolgsystemen combineerde meer informatie over (toekomstig) onderhoud.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar