Een goede aftersales is een belangrijke slagingsfactor voor elektrische voertuigen. Een consortium van specialisten, geleid door Bosch, heeft een eerste gestandaardiseerd diagnosesysteem ontwikkeld, waarmee in de toekomst makkelijk defecten in de elektrische aandrijflijn opgespoord kunnen worden.

Dit speciale project (Dina) is in 2012 van start gegaan en is onlangs afgerond. Doel van het project is standaarden voor diagnose apparatuur te ontwikkelen zodat fouten sneller kunnen worden gevonden en verholpen kunnen worden. Op deze manier kunnen problemen in elektrische voertuigen sneller en efficiënter worden opgelost. Doordat duidelijk kan worden gedetecteerd waar de foutmelding in het systeem zit, kan een plaatselijke reparatie of vervanging al genoeg zijn.

Het project heeft in ieder genoeg nieuwe inzichten en innovatie opgeleverd waar de auto-industrie verder mee aan de slag kan. Behalve Bosch, zijn ook onder meer Dekra en het Fraunhofer Instituut bij dit project betrokken.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 september 2025
De menselijke factor
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
Meest bekeken berichten
Recente reacties