Taco Sprenger begint bedrijf Catama

Taco Sprenger heeft zijn functie van business development manager bij Eurol verruild voor het zelfstandig ondernemerschap. Zijn eigen BV – Catama – adviseert sinds augustus ondernemingen op het gebied van marketing en sponsoring. Zijn vorige werkgever is een van de klanten.

De 43-jarige Sprenger begon in 2008 bij Eurol als marketingmanager. Eerder werkte hij als manager Carxpert bij Group Auto Nederland en als conceptenmanager bij Delphi Automotive Systems. Zijn functie bij Eurol is (nog) niet ingevuld.

Een aanzienlijk deel van Sprenger’s activiteiten zal zich de komende tijd afspelen rond de Dakar Rally, waar Eurol de afgelopen editie sponsor van drie teams was. In zijn nieuwe rol ondersteunt Sprenger (rechts op de foto, naast hem zevenvoudig winnaar Vladimir Chagin) onder anderen rallyrijder Bernhard ten Brinke, de gebroeders Coronel en twee niet nader genoemde teams en bedrijven. “Ik ga ondernemers adviseren over sponsoring en zoek mee naar nieuwe omzetkansen in de markt.”

Langs informele weg bereikten hem de laatste tijd steeds vaker verzoeken om zijn expertise. Dat voedde de gedachte om, na acht jaar bij de smeermiddelenspecialist uit Almelo, het ondernemerspad te betreden. “Mede dankzij oude relaties en Eurol heb ik gelijk al een aardige orderportefeuille. Niet alleen daarom ben ik blij dat het lijntje naar Nijverdal in tact blijft. Ik heb me er al die tijd goed mogen ontwikkelen en samen met de directie mooie plannen mogen uitwerken en zien slagen.”

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2349 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.