Trommelremcampagne door TRW

TRW Automotive Aftermarket lanceert een campagne waarin het berijders en garages wijst op het belang van veilige trommelremmen en aandrijving. De campagne loopt tot eind 2012 en omvat onder andere reparatie- en vervangingsadvies.

Aanleiding voor de campagne is dat vorig jaar 45 procent van de nieuwe auto’s uitgerust was met trommelremmen. TRW verwacht dat dit percentage de komende vijf jaar boven de veertig procent blijft. In 2016 worden ruim veertig miljoen nieuwe auto’s voorzien van trommelremmen. Soeren Kristensen, marketingservicesmanager bij TRW: “Kleine auto’s die zijn voorzien van trommelremmen, worden steeds populairder. Dit komt door de economische omstandigheden en het belang van het terugdringen van de CO2-uitstoot.”

Velen beschouwen trommelremmen als oude technologie. “Toch is het nog steeds de meest effectieve oplossing voor achterremmen in de meeste auto’s. Daarnaast is het integreren van een handrem in een auto met trommelremsysteem relatief eenvoudig. Om die reden zijn ook veel luxere auto’s met remschijven achter voorzien van een trommel”, aldus Kristensen. Voorremmen bieden tot tachtig procent van de remkracht. Hoewel de achterremmen minder remkracht hebben, zorgen ze voor het grootste gedeelte wel voor de stabiliteit van een auto.

Barbara Koerfer, productmanager Trommelremmen en Aandrijfsystemen bij TRW: “De nieuwste ABS-systemen voorkomen niet alleen dat wielen blokkeren tijdens het remmen, maar bevatten ook elektronica die het voertuiggedrag regelt bij plotselinge remacties of slechte rijomstandigheden. Alle functies van het Vehicle Stability Control-systeem (remkrachtverdeling, tractiecontrole, hydraulische remondersteuning of remcontrole in bochten) regelen onder verschillende omstandigheden de remkracht op de voor- en achteras. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat bij ijzel de remmen op de achteras meer remkracht hebben.”

TRW levert ook het marketingconcept Corner Module met daarin onder meer trommelremmen. Lees er hier alles over >>

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *