Van de Poll verlaat AutoTrack en Carsom

Per 1 september vertrekt Fréderique van de Poll als eindverantwoordelijke voor AutoTrack en Carsom. Zij wordt de nieuwe directeur van Tweakers, dat net als AutoTrack onderdeel is van De Persgroep Online Services. Van de Poll was sinds 2010 werkzaam voor AutoTrack.

Henk Kooijman (45) zal zich in zijn nieuwe functie als eindverantwoordelijke voor AutoTrack en Carsom onder meer toeleggen op het vergroten van het marktaandeel van AutoTrack en het versterken van de positionering als leidend online advertentiekanaal voor aangesloten autobedrijven en particulieren. AutoTrack is sinds de oprichting, 15 jaar geleden, uitgegroeid tot de leidende online aanbieder van nieuwe en gebruikte auto’s in ons land door maximale kwaliteit en betrouwbaarheid van het aanbod.

“De online oriëntatie in het koopproces van nieuwe en gebruikte auto’s blijft nog steeds groeien en het belang daarvan wordt voor autobedrijven en consumenten elke dag groter. Het is mijn ambitie om de toegevoegde waarde van AutoTrack voor deze doelgroepen nog groter te maken. De informerende en faciliterende rol die AutoTrack als autoportal inneemt, wordt steeds belangrijker en het is onze doelstelling ervoor te zorgen dat ook in de toekomst onze producten (sites en apps) en dienstverlening perfect aansluiten op de snel veranderende ontwikkelingen in de automotive branche”, aldus Kooijman.

Henk Kooijman was voor zijn overstap naar AutoTrack vanaf 2013 directeur-eigenaar van OrganisatieUpgrade waarmee hij o.a. Tweakers adviseerde op het gebied van verbetering van diverse salesprocessen. Daarvoor was hij van 2010-2013 directeur bij en mede-eigenaar van Van den Heuvel Totale Bliksembeveiliging. Hij heeft uitgebreide ervaring in de automotive-sector opgedaan als algemeen directeur van het landelijk opererende ruitschadebedrijf Autotaalglas van 2007 t/m 2010 en was in de periode 2002-2007 actief als Managing Partner bij reclamebureau Eigen Fabrikaat dat een sterke positie in de automotive industrie bekleedde met accounts als Autotaalglas, AutoTrack, Honda, LeasePlan en Volkswagen.

De overstap naar AutoTrack, waarbij hij tevens plaats zal nemen in het managementteam van de Persgroep Online Services Nederland, ziet Kooijman als een mooie stap om de leidende rol van AutoTrack verder in te vullen als meest kwalitatieve en betrouwbare autoportal.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.