Bandenproducent Michelin heeft bekend gemaakt dat in het derde kwartaal een verkoopgroei van maar liefst acht procent gerealiseerd (5,1 miljard euro). In de eerste negen maanden van 2011 is de totale verkoop uitgekomen op 15,2 miljard.

Het totale verkoopvolume steeg tot nu toe 9,3 procent. Als deze ontwikkeling zich doorzet, dan zal de Franse bandengigant het jaar afsluiten met een groei van acht procent.
Het derde kwartaal kent een mindere groei dan de eerdere twee dit jaar, wat voornamelijk komt door minder bandenverkoop voor personenauto’s en trucks. Deze sectoren noteerden toch een plus van 5,9 procent (2,7 miljard euro).

Volgens Michelin heeft haar huidige prijsbeleid voor de groei gezorgd, wat de gestegen grondstofprijzen compenseert. Michelin presenteerde in mei nog een nieuwe zelfreparerende band, genaamd 3-S Concept.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
7 november 2025
IVA-studenten bezoeken China
7 november 2025
Minder omzet, meer winst Nexen
7 november 2025
Sales versus aftersales
6 november 2025
Auto Prof 2026 groter dan in 2025
6 november 2025
AutoScout24: Prijs occasion stijgt weer
6 november 2025
Genomineerd voor de sloop?
Meest bekeken berichten
Recente reacties