Bandenproducent Michelin heeft bekend gemaakt dat in het derde kwartaal een verkoopgroei van maar liefst acht procent gerealiseerd (5,1 miljard euro). In de eerste negen maanden van 2011 is de totale verkoop uitgekomen op 15,2 miljard.

Het totale verkoopvolume steeg tot nu toe 9,3 procent. Als deze ontwikkeling zich doorzet, dan zal de Franse bandengigant het jaar afsluiten met een groei van acht procent.
Het derde kwartaal kent een mindere groei dan de eerdere twee dit jaar, wat voornamelijk komt door minder bandenverkoop voor personenauto’s en trucks. Deze sectoren noteerden toch een plus van 5,9 procent (2,7 miljard euro).

Volgens Michelin heeft haar huidige prijsbeleid voor de groei gezorgd, wat de gestegen grondstofprijzen compenseert. Michelin presenteerde in mei nog een nieuwe zelfreparerende band, genaamd 3-S Concept.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 november 2025
Bob Velthuis beoogd voorzitter BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven
21 november 2025
Gaspedaal.nl analyseert 14 miljoen apk-rapporten
21 november 2025
‘Geen grossierswisseling voor een concept’
21 november 2025
Meer en meer particulieren aan de EV
20 november 2025
Van Mossel neemt twee Britse dealergroepen over
20 november 2025
TransConnect breidt uit op Duitse markt
Meest bekeken berichten
Recente reacties