John de Mol heeft een belang van 5,1 procent genomen in TomTom. Op de beurs heeft dit belang een waarde van circa 120 miljoen euro. De Mol zou hiermee enige zeggenschap in het navigatiebedrijf willen opeisen en mede de richting willen bepalen.

Het zijn roerige tijden voor in navigatie gespecialiseerde bedrijven. Mede door de opkomst van de zelfrijdende en zelfsturende auto worden te pas en te onpas grote kaartspecialisten overgenomen door technologiereuzen als Apple of door autofabrikanten als BMW, Mercedes en VW die onlangs de kaartdivisie Here van Nokia voor 2,8 miljard euro overnamen. TomTom is de laatste der Mohikanen als het om overnames gaat. Het FD noteert bij monde van De Mol dat hij het liefst zou zien dat TomTom de samenwerking aangaat met technologiebedrijven aan de Amerikaanse westkust en uit China.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 november 2025
Meer en meer particulieren aan de EV
20 november 2025
Van Mossel neemt twee Britse dealergroepen over
20 november 2025
TransConnect breidt uit op Duitse markt
20 november 2025
Kabinet
20 november 2025
Stijgende naamsbekendheid door AutoFirst
19 november 2025
Indoor navigatie voor Hyundai
Meest bekeken berichten
Recente reacties