bekeken: 2837 x
Waardeer dit artikel:
443 votes, average: 2,78 out of 5443 votes, average: 2,78 out of 5443 votes, average: 2,78 out of 5443 votes, average: 2,78 out of 5443 votes, average: 2,78 out of 5
(2,78)
(Inloggen is vereist)

B2C-verkoop occasions -5,5 procent; B2B -10,2

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 4 maart 2013, 12:18

Leestijd: 1 minuut

De b2c-verkoop van occasions heeft in februari de negatieve trend niet weten te doorbreken en zakt met 5,5 procent verder in. Er zijn 80.387 auto’s verhandeld, ten opzichte van 85.050 in februari 2012. Dat blijkt uit VWE-cijfers.

De zakelijke handel moet het met -10,2 procent minder gebruikte verkochte voertuigen doen. In aantallen zijn er de vorige maand business to business 62.544 occasions van eigenaar gewisseld. Consumenten onderdeling deden 63.645 keer zaken met elkaar, een plus van 5,2 procent.

Het bestverkochte b2c-merk was Volkswagen, met 8.185 stuks. Opel volgt met 7.308 aan de man gebrachte occasions.

Showroomvraagprijzen

De index van occasion showroomvraagprijzen (AOX) laat ook al tijden een daling zien. Toch wordt er sinds december wat meer gevraagd voor gebruikte auto’s. De laatste maand van 2012 was goed voor 90,51 procent ( 0,41 procent) ten opzichte van de ijkmaand januari 2011. Afgelopen februari wist de index met 0,48 procent op te krabbelen naar 93,68 procent. Daarmee is de hoogte van de showroomvraagprijs weer ruim terug op het niveau van maart vorig jaar, toen 93,50 procent.

Download hier de AOX-cijfers van februari 2013 >>

Tags: , , , , , ,

Autoverkoop februari keldert…Autorola verwacht…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties