fbpx
bekeken: 6776 x
Waardeer dit artikel:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2,63)

Branche aan vooravond grootse veranderingen

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 28 januari 2014, 11:09

Leestijd: < 1 minuut

Nieuwe toetreders, de toenemende concurrentie van internet, een andere rolverdeling in de distributieketen en de opmars van telematica. Er komt nogal wat af op de aftersalesbranche, waarin iedere centimeter in de markt toch al moet worden bevochten.

Fabrikanten, distributeurs, grossiers, dealers en universele bedrijven: alle partijen zullen hun businessmodel moeten aanpassen aan de nieuwe werkelijkheid. “Online ontwikkelingen hebben grote invloed op de businessmodellen. Ondanks de druk op de markt komen er nieuwe aanbieders, vooral met diensten”, zegt Andreas Cornet, topman van McKinsey.

“Grote spelers, zoals Ebay en Amazon, retailketens (Hema, Kruidvat en AH, red.) maar ook organisaties zoals ADAC, AA of ANWB beschikken over grote databases met consumenteninformatie. Ook zij kunnen zich gaan mengen in de strijd om het klantencontact rondom reparatie en onderhoud.”

Veranderingen

Wanneer gaan onderdelenfabrikanten samenwerken met grote online partijen, zoals Bol.com, Amazon of Tiramizoo-achtigen? Dit en meer lees je in het volledige artikel in Aftersales Magazine nummer 1 van dit jaar.

Tags: , , , , , , , , ,

Zakelijk rijder wil andere…Amsterdam tiende duurste…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties