Moobi heeft zijn eerste onderhoudscentrum voor elektrische auto’s geopend, bij James Autoservice Jan Pels in Woerden.

Moobi, een merk van LKQ Belgium, is een concept speciaal voor onderhoud en service aan elektrische en hybride voertuigen. Moobi maakt daartoe rechtstreeks met autofabrikanten afspraken over toegang tot daarvoor benodigde voerrtuigdata. De overeenkomst tussen Moobi en James Autoservice dateert van begin dit jaar. Toen werd tijdens de Autoprof-vakbeurs in Gorinchem de overeenkomst met James Autoservice getekend. Die bestaat hierin dat nog dit jaar alle 72 James-vestigingen zullen worden aangepast tot Moobi Center. Op termijn wil James doorgroeien naar honderd vestigingen.

Moobi Center

Een Moobi Center is gemakkelijk te herkennen aan twee oranje gekleurde parkeervlakken, gereserveerd voor het laden van een elektrische of plug-in hybride auto. Daarnaast is in het bedrijf een touchscreen showwand te vinden met informatie over elektrisch rijden en laden. Behalve voor onderhoud en reparatie kan de rijder van een elektrische auto bij het bedrijf terecht voor vragen over of aanschaf van diensten en producten die met elektrisch vervoer te maken hebben, zoals de huur of aanschaf van een eigen laadpunt. Op de foto van links naar rechts Ronald Jochems, relatiemanager bij James Autoservice Nederland, Roel Keunen, salesmanager Moobi, en Jan Pels.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
19 november 2025
Equip Auto, een feest voor de profs
18 november 2025
Fusie AkzoNobel en Axalta in de maak
18 november 2025
‘Desinformatie schaadt vertrouwen in EV’
18 november 2025
‘De Buggy verveelt nooit’
17 november 2025
Europeanen sparen korter voor tweedehands VW Golf
17 november 2025
Enexis ‘knijpt’ laadvermogen tijdens pieken
Meest bekeken berichten
Recente reacties