Hyundai introduceert connectiviteitsdienst

Hyundai Motor introduceert in al zijn modellen de connectiviteitsdienst Bluelink. Het eerst in de nieuwe Ioniq-range, vervolgens in een tijdsbestek van twee jaar ook in de andere modellen. De nieuwe dienst is de eerste vijf jaar gratis

Bluelink gebruikt telematica om in real-time informatie over weer en verkeer over de brengen, beschikbare parkeerruimte, tank- en laadstations in de omgeving, plus tarieven. De technologie stelt berijders volgens de fabrikant in staat om altijd optimaal met hun auto verbonden te blijven. Niet alleen dankzij het in de auto geïntegreerde modem en een simkaart, maar ook door middel van een app. Die staat via het mobiele netwerk in verbinding met de servicedesk van de fabrikant (zonder daardoor het dataverbruik te verhogen).

Push-bericht

Het systeem omvat Cloud-based stemherkenning, de mogelijkheid om in zes talen tekstberichten te dicteren en het begrijpt natuurlijke gesproken teksten. Daarmee kan de bestuurder bestemmingen als restaurants en tankstations noemen, zodat de navigatie hem er vervolgens naartoe leidt. De app stelt de bestuurder in staat om bijvoorbeeld vanuit huis, op de parkeerplaats van het werk en elders op afstand de autoportieren te ver- en ontgrendelen. De bestuurder krijgt een push-bericht als hij heeft vergeten om de auto af te sluiten. Het geïntegreerde diagnostische systeem informeert de bestuurder doorlopend over de technische status van het voertuig.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *