Tango lanceert mobiliteitsapp en parkeerdienst

Betalen van tankbeurten kan met de introductie van de Tango-app vanuit het comfort van de auto net als het starten van parkeersessies. Daarnaast stimuleert de app gebruikers de auto te delen en deelauto’s te gebruiken.

Edwin van Walsum, Mobility Strategy Coordinator bij Tango verklaart: “Slim tanken is door Tango in de afgelopen 20 jaar een begrip geworden dankzij het betaalgemak en het extra voordeel aan de pomp. Met de nieuwe app wordt het mobiel betalen van een tankbeurt, wat uniek is binnen de branche, nog makkelijker en ook goedkoper. In de app is een slim loyaliteitssyteem geïntegreerd die geen punten geeft, maar extra korting in euro’s. Met de hoge brandstofprijzen en historische inflatie een welkome besparing.”

Tango Parkeren

Van Walsum: “We lanceren vandaag niet alleen een nieuwe app, maar ook een nieuwe dienst: Tango Parkeren. De parkeermarkt wordt al jaren gedomineerd door een aantal grote spelers die hun apps steeds ingewikkelder en vooral duurder maken. Tango maakt parkeren weer makkelijk en voordelig. De gebruiker krijgt bij Tango Parkeren – net als bij tanken – altijd extra voordeel op de transactiekosten. Daarnaast zijn er in de app parkeervouchers te koop die nog eens extra voordeel bieden. Hiermee introduceren we nieuwe prijsmechanismes in een markt waar dit volgens ons ook hard nodig is.”

In de nabije toekomst zal de app verder evolueren tot een slimme reisgenoot, die de klantreis zoveel mogelijk ontzorgt. De focus zal in de eerste periode nog op de automobilist zijn door toevoeging van diensten als elektrisch laden en hulp bij energiezuinig rijden. Dit wordt gevolgd door een uitgebreid aanbod van mobiliteitsdiensten zoals het openbaar- en deelvervoer.

Van Walsum: “De bestaande mobiliteitsapps stellen het openbaar vervoer en deelconcepten centraal. De app die we vandaag lanceren is de eerste mobiliteitsapp in Nederland die de automobilist centraal stelt. Het is onze uitdrukkelijke bedoeling dat deze twee type apps in de Tango app samenkomen waardoor de reiziger centraal komt te staan. Want uiteindelijk gaat mobiliteit niet over vervoersmiddelen, maar over de reiziger. Met de lancering van deze nieuwe app beginnen we met het slimmer, makkelijker en goedkoper maken van de reis van de automobilist om in de nabije toekomst de reiziger volledig te ontzorgen. De app ondersteunt niet alleen onze klanten maar ook onze ambitie om te transformeren van petroleum naar duurzame mobiliteitsspeler.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *