bekeken: 2003 x
Waardeer dit artikel:
2 votes, average: 4,50 out of 52 votes, average: 4,50 out of 52 votes, average: 4,50 out of 52 votes, average: 4,50 out of 52 votes, average: 4,50 out of 5
(4,50)
(Inloggen is vereist)

‘Europese aftermarket domein van paar spelers’

DOMEIN: Werkplaats

Geplaatst op: 25 september 2017, 13:33

Leestijd: 1 minuut

De Europese aftermarket zal volgens John Quinn, ceo van Sator-eigenaar LKQ Europe, op termijn worden bewerkt door slechts een paar grote internationale spelers. Het hoe en waarom legt hij uit in een exclusief gesprek met Aftersales Magazine.

LKQ heeft zijn wortels in de Amerikaanse onderdelenmarkt, waar slechts een handvol grote distributeurs de onderdelenmarkt bedient. “In Europa zijn vergeleken met de VS erg veel leveranciers actief. Dat leidt tot de nodige in-efficiency en daardoor te hoge logistieke kosten in de keten. Mede daarom biedt de Europese onderdelenmarkt nog voldoende mogelijkheden om onze voetafdruk te versterken.”

Marketingstrijd

Het universele autobedrijf en schadeherstellers zullen volgens Quinn de komende jaren, wanneer de connected car en de connected klant in beeld komen, “alle steun nodig hebben om de marketingstrijd om de werkplaatsklant te kunnen winnen.” Alleen distributeurs met een sterke en brede internationale presentie zijn daartoe in staat.

Het interview staat in de op 23 september verschenen editie van Aftersales Magazine.

Eerder deze maand presenteerde LKQ zich aan investeerders van Bank of America Merrill-Lynch. Daaruit blijkt dat LKQ met afstand de grootste speler is in de Europese aftermarket.
Log in met uw gegevens of vraag een gratis account aan door op de registreer-knop te klikken.


Tags: , ,

REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties