bekeken: 1632 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 5
(3,00)
(Inloggen is vereist)

Jonkers Autobedrijven pakt draad op na brand

DOMEIN: Schadeherstel

Geplaatst op: 14 mei 2018, 10:50

Leestijd: 1 minuut

Ruim twee dagen na de uitslaande brand van vrijdagavond is Jonkers Autobedrijven in Valkenswaard bezig met de herstart. De stroom is gedeeltelijk aangesloten, computers en telefoon werken weer en de schoonmaak is in volle gang.

De receptie, het magazijn, de showroom en de hal hebben water- en roetschade opgelopen maar zijn wel nog bruikbaar. “We kunnen weer aan de gang”, reageert directeur Max Jonkers. “Voor de continuïteit is dat de belangrijkste boodschap. Klanten leven mee maar willen ook zekerheid wat hun eigendom betreft.”

Schaarbruggen

Vandaag zijn de werkplaats en het magazijn gesloten, receptie en showroom zijn open. Het bedrijfspand van de Mercedes-specialist in de loop van bijna honderd jaar stapsgewijs uitgebreid. Daardoor is er aan de  achterzijde, het oudste deel, ruimte om een vervangende werkplaats in te richten. “Gelukkig zijn schaarbruggen snel te plaatsen, zodat je weer aan het werk kunt.”

Het vuur brak kort na 18.00 uur uit en heeft de carrosseriewerkplaats verwoest. Daarnaast is de helft van het dak verloren gegaan. Ook zaken als luchtleiding, olie-installatie en speciaal gereedschap moeten worden vervangen. Bij de brand gingen een Mercedes SLK en C van klanten in vlammen op. Verder is schade ontstaan aan een Sprinter en twee voertuigen die voor herstel bij Jonkers stonden. De overige 25 auto’s in de showroom en werkplaats is dankzij grootschalige brandweerinzet tijdig naar buiten gereden. In een ruimte ernaast stonden circa vijftien, ongedeerd gebleven oldtimers, die in bezit zijn van de familie.

Bovemij

Experts van Bovemij maken vandaag ter plekke de balans op. “Samen met hen bepalen we wat we kunnen, mogen en moeten doen.” Over de oorzaak van de brand en de omvang van de financiële schade is nog niets bekend. Huidig eigenaar Max Jonkers is de derde generatie van het familiebedrijf dat in 2019 honderd jaar bestaat. Ondanks de vervelende actuele omstandigheden wil hij positief blijven. “We gaan er tegenaan en wie weet combineren we volgend jaar ons eeuwfeest met een mooie heropening.”

Tags: , , ,

Oponeo: meest afgekeurde…WM opent in Utrecht en brengt…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Eric Horssius: 14 mei 2018 om 11:44

Beste Max, dat er experts van Bovemij komen om je “te helpen”, ontslaat je niet van de verplichting om goed op je tellen te passen en je eigen gezonde verstand te gebruiken. Jij hebt immers geen ervaring in het afhandelen van brandschade en de experts van Bovemij blijken in het verleden niet altijd even goed gedacht te hebben aan de belangen van een door brand gedupeerde, maar wel het belang van Bovemij.

Joris van Meel: 14 mei 2018 om 20:04

@Eric Horssius: Graag reageer ik als communicatie-adviseur bij Bovemij op je reactie.

Een brand zoals die vrijdag het bedrijf van Max Jonkers trof, is heel vervelend voor alle betrokkenen. Terecht stelt u dat degene die dit overkomt meestal niet over voldoende ervaring beschikt om een schade van deze omvang af te handelen. Daarom adviseren onze deskundigen (zowel de eigen experts, als de geassumeerde deskundigen) al in een vroeg stadium na een dergelijke grote brand, om het benoemen van eigen deskundigen te overwegen en daarbij een weloverwogen keuze te maken uit het aanbod van contra-expertisebureaus. Max Jonkers heeft die keuze inmiddels gemaakt; vandaag zijn alle deskundigen, in totaal 7 man, gezamenlijk ter plaatse geweest om het herstel van het autobedrijf – en van de opstal – op te starten.

De laatste zin uit uw reactie begrijpen we niet zo goed. Voor zover wij weten, heerst alom tevredenheid over de inzet van onze experts en hun samenwerking met andere deskundigen. Zo kwam ook naar voren in het verhaal dat onlangs in de BOVAGkrant stond, waarin Jan de Kuijer van MotoPort Rotterdam vertelt over wat er gebeurde toen hij werd geconfronteerd met een miljoenenbrand. Op onze website is dat artikel terug te lezen: https://www.bovemij.nl/content/bovemij-heeft-me-na-de-miljoenenbrand-echt-geholpen.htm.

Peter Pols: 16 mei 2018 om 07:58

Vindt Bovemij het nou echt noodzakelijk om met een heuse ‘communicatie-adviseur’ de verstandige en belangeloze raad van Eric Horssius te ontzenuwen?

Dries Hoftijzer: 28 juni 2018 om 16:18

Wij zijn duidelijk heel tevreden met de afwikkeling van de brandschade in ons bandenhotel, wij hebben de hulp en inzet van expert Evert Suijker zeer gewaardeerd – Autobedrijf Heerjansdam

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties