bekeken: 529 x
Waardeer dit artikel:
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
(0,00)
(Inloggen is vereist)

Kwaliteit mag wat meer kosten

DOMEIN: Schadeherstel

Geplaatst op: 18 juli 2019, 12:34

Leestijd: 1 minuut

Brancheorganisatie Focwa heeft onderzoek laten doen naar de bereidheid om meer premie te betalen voor een autoverzekering, wanneer dit de kwaliteit van schadeherstel blijft waarborgen. 51 procent blijkt daartoe bereid.

Het is al jaren zo dat verzekeraars verlies lijden op hun autoverzekeringen. In juni maakte De Nederlandsche Bank bekend dat dat verlies in 2018 nog altijd 308 miljoen euro bedroeg. De situatie ten opzichte van 2017 is daarmee wel iets verbeterd. In dat jaar leden verzekeraars nog 474 miljoen euro technisch verlies op autoverzekeringen.

Duurder

Focwa realiseert zich dat schadeherstel duurder wordt naarmate er meer technologie en nieuwe materialen toegepast worden in moderne auto’s, campers en motorfietsen. De vraag die de brancheorganisatie beantwoord wilde zien, is: is de consument dan ook bereid om meer premie voor zijn autoverzekering te betalen? 51 procent van de ondervraagden zegt van wel. Vooral de groep jongeren van achttien tot dertig jaar beseft dat complexer schadeherstel een hogere prijs heeft.

Verheugd

Focwa zegt verheugd te zijn met de uitkomst van het onderzoek, dat is verricht door EM Onderzoek, in opdracht van Focwa. Directeur Femke Teeling van Focwa: “Veiligheid door vakmanschap is niet voor niets de slogan van Focwa. Dankzij de gespecialiseerde kennis en deskundigheid van onze herstelbedrijven, kunnen consumenten op twee oren slapen als hun voertuigen bij een Focwa-bedrijf worden hersteld. Maar veiligheid en kwaliteit kennen ook een prijs. Auto’s worden steeds duurder. Maar ook onderdelen en nieuwe technologieën zoals rijhulpsystemen, vergen veel van een bedrijf. Als brancheorganisatie zijn wij dan ook erg blij met de resultaten van dit onderzoek waaruit blijkt dat consumenten ons vakmanschap waarderen -en zelfs verwachten- en hier ook aan willen bijdragen.”

Tags: , , ,

Protean maakt wiel 360 graden…Vreugdenhil bezorgd over…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties