bekeken: 2178 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 5
(4,00)
(Inloggen is vereist)

Merken nemen schadeherstel over

DOMEIN: Schadeherstel

Geplaatst op: 8 mei 2018, 13:46

Leestijd: 3 minuten

Tijdens het onlangs gehouden schadeseminar in Bunnik presenteerde Bovag de resultaten van een enquête onder stakeholders en gaf de Strategieboerderij toelichting bij een verkenning van de schadeherstelbranche in opdracht van Van Mossel Autoschade Groep. Anderzijds was het seminar het startpunt van een strategisch onderzoek dat onderzoeksbureau Roland Berger de komende maanden gaat doen naar de branche. In alle gevallen was één beeld duidelijk: de branche gaat krimpen. Maar nu echt.

Wie al langer meeloopt in autoschadeherstel heeft het al vaker gehoord: er is overcapaciteit, er komt een shake-out onder schadeherstelbedrijven, in de toekomst wordt er niet meer gebotst en allerlei variaties hierop. Relatief nieuw in de discussie over de hervorming van de sector is de rol die merkerkenning gaat spelen.

Merkerkenning

Voorzitter van de Bovag-afdeling Schadeherstel Toine Beljaars kondigde zichzelf aan als het voorprogramma van het seminar. Hij mocht de resultaten presenteren van een eerste onderzoek onder meer dan tweehonderd stakeholders van Bovag. Hoe zien zij de situatie en wat verwachten zij? De niet geheel onverwachte conclusie daarvan was dat bij zowel schadeherstelbedrijven (dealergelieerd én onafhankelijk) als het merkkanaal en verzekeraars de verwachting is dat schadeherstel onder merkerkenning sterk zal toenemen. Uiteraard leeft dat sentiment in het dealerkanaal meer dan bij de onafhankelijke schadeherstelbedrijven. Opvallend is verder dat verzekeraars merkerkenning nog niet als eis stellen om opgenomen te kunnen worden in een sturingsprogramma. Merkerkenning wordt door verzekeraars wel als belangrijk geacht op grond van onder andere de complexiteit van de auto en kwesties van aansprakelijkheid.

Dit artikel is exclusief toegankelijk voor lezers met een Aftersales Plus account.
Log in met uw gegevens of vraag een gratis account aan door op de registreer-knop te klikken.


Tags:

REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

    Geen zoekresultaten gevonden.

Laatste reacties