fbpx
bekeken: 4809 x
Waardeer dit artikel:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2,68)

Merkkanaal de grote verliezer

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 25 november 2013, 11:57

Leestijd: < 1 minuut

RAI Vereniging is niet positief over het toekomstige marktvolume en de geldomzet van de totale automotive aftermarket. Voor 2015 verwachten de analisten van RAI Vereniging een forse daling, zowel in omzet als in het aantal onderhoudsmomenten. Maar er is een groot verschil tussen de verwachtingen voor merkdealers en universele garages.

Bij ongewijzigd beleid zal vooral het marktaandeel van merkdealers sterk teruglopen, terwijl het aandeel van onafhankelijke garagebedrijven min of meer stabiel blijft. Dit komt onder andere omdat de verwachting is dat universele bedrijven vaker relatief jonge auto’s (waaronder leaseauto’s) voor onderhoud zullen krijgen. Deels zal dat de teruggang van het regulier onderhouds- en reparatievolume compenseren.

RAI Vereniging berekende de marktgrootte en -aandelen op basis van het rekenmodel van ICDP, de Europese denktank voor met name autofabrikanten en importeurs. Opmerkelijk is trouwens wel dat merkdealers in 2012 juist iets marktaandeel hebben weten terug te winnen wat betreft het volume van onderhouds- en reparatiemomenten.

Lees hier het complete artikel in Aftersales Magazine nummer 11 met diverse cijferoverzichten >>

Tags: , , , , , , ,

LKQ wil vijf miljard Europese…Prijs voor dieselpartikel…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties