Het autobedrijf krijgt in toenemende mate concurrentie van online verkoopplatforms als Marktplaats waar consumenten aan elkaar verkopen. Zo steeg het aanbod aan occasions tot vijf jaar oud in het eerste kwartaal van 2017 met 27 procent vergeleken met het vierde kwartaal 2016.

Over het totaal nam het aantal door consumenten te koop aangeboden occasions toe met 16 procent tegenover het voorgaande kwartaal. Gemiddeld genomen nam de prijs voor een occasion op Marktplaats toe met 1,2 procent.

Hybride, cabrio, klassieker

Na het aanbod jonge occasions zat ook dat van hybride auto’s in de lift: een stijging met maar liefst 13 procent in vergelijking met een kwartaal eerder. Marktplaats zag het aantal advertenties voor een cabrio in de eerste drie maanden van 2017 met 9 procent toenemen. Het aantal advertenties in de categorie ouder dan 15 jaar nam met 4 procent toe. Het aantal klassiekers dat werd aangeboden nam af met 2,6 procent.

Zelf verkopen

“Consumenten lijken zich bewuster van de voordelen van het zelf verkopen van hun auto”, zegt Paul de Vries, woordvoerder Automotive Marktplaats. “Door de grote vraag is de markt gunstig, waardoor de verkoop niet lang hoeft te duren.”
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
27 juni 2025
123Ruit toont ambitie in MVO-jaarverslag
27 juni 2025
Van Ekris opnieuw beste Toyota-dealer
27 juni 2025
Fuchs breidt uit met wielservicematerialen
27 juni 2025
De toekomst van het onafhankelijke bandenbedrijf
26 juni 2025
Bosch investeert fors in AI als groeimotor
26 juni 2025
Tesla zonder autopilot: non-conformiteit?
Meest bekeken berichten
Recente reacties