De stichting 100% onderhouden lanceert met steun van Bovag een nieuw label voor auto’s die altijd onderhouden zijn volgens het boekje: 100%onderhouden.nl. Het wordt begin 2017 operationeel en moet waarde toevoegen aan occasionadvertenties van autobedrijven.
Per 1 januari treedt Anton Pluim (51), nu nog manager bij Bovag, in dienst als directeur om zorg te dragen voor de marktintroductie. “Ik geloof sterk in de kansen en ben ervan overtuigd dat dit label juist de beste autobedrijven verder gaat helpen om hun vakmanschap en meerwaarde te tonen aan nieuwe klanten.” Volgens Pluim hechten consumenten die op zoek zijn naar een gebruikte auto veel waarde aan betrouwbare onderhoudsinformatie. Aan die behoefte proberen autobedrijven (dealers en universelen) te voldoen. Ze doen dit door bijvoorbeeld onderhoudsboekjes te fotograferen en waar mogelijk ‘eerste eigenaar’ toe te voegen aan de informatie. Ook NAP-informatie en het Bovag-label wekken vertrouwen, maar daarbij gaat het veelal in algemene zin over het voertuig ofwel over het autobedrijf. Daarentegen wil 100% onderhouden inzoomen op de staat waarin een specifieke occasion verkeert.