De ANWB gaat samenwerken met Eneco eMobility bij het aanbieden van laadpunten en het uitgeven van laadpassen voor bezitters van elektrische auto’s. ANWB heeft samen met Eneco een aanbod ontwikkeld om thuisladen aantrekkelijk te maken voor iedereen die in een elektrische auto rijdt. Klanten laden met alle laadpalen en -passen op 100 procent groene stroom afkomstig van Europese zon en wind. 

De klanten krijgen online inzicht in hun laadtransacties. Ook wordt aangegeven hoeveel CO2-uitstoot het milieu is bespaard. Rijders van een elektrische auto kunnen een laadpunt aanvragen via anwb.nl. Het laadpunt wordt vervolgens door Eneco besteld en geïnstalleerd. Met de expertise van Eneco wordt de klant stap voor stap meegenomen bij de aanvraag en de klant ontvangt ook advies voor de beste laadoplossing. 

Transitie

Joris Laponder, Chief Commercial Officer (CCO) bij Eneco eMobility, is verheugd met de samenwerking: “De ANWB is een autoriteit op het gebied van mobiliteit en kan met haar bereik het verschil maken in duurzame mobiliteit voor consumenten. Eneco eMobility heeft al meer dan tien jaar ervaring met het aanbieden, installeren en onderhouden van thuislaadpunten. Beide organisaties zetten de klant op nummer één, maar samen vormen we een unieke combinatie waar energie en mobiliteit samenkomen. Nu wij de handen ineenslaan, hopen we een versnelling aan te brengen in de markt in de transitie naar duurzame mobiliteit.” 

ANWB en Eneco gaan voor een langdurig partnership waarbij ze hun gezamenlijke aanbod blijven ontwikkelen om duurzame mobiliteit te faciliteren. Het aantal particuliere rijders van een elektrische auto zal de komende jaren sterk toenemen. De ANWB wil haar leden graag helpen bij deze transitie. De aanschaf van een laadpaal is namelijk kostbaar en ingewikkeld. De komende jaren zal het aanbod nog beter worden afgestemd op de behoefte van de particuliere elektrische rijder. Daarbij valt te denken aan innovatieve nieuwe producten, betalingsmogelijkheden, abonnementen en productcombinaties.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties