Net als in april hebben de B2C-ocasionverkopen in ons land afgelopen maand weten te plussen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Beleefde april een stevige 8,3%, mei was een stuk bescheidener: 1,6%.

Uitgedrukt in aantallen ging het, zo leren de meest recente cijfers van VWE, om 93.682 auto’s (mei 2015: 92.180). Daarmee is 2016 hard op weg een goed jaar te worden voor de verkoop van autobedrijf naar consument. De eerste vijf maanden zijn samen immers al goed voor een plus van vijf procent vergeleken met januari-mei vorig jaar. Onderling (B2B) wisten autobedrijven elkaar vorige maand overigens ook meer te vinden – een stuk meer zelfs: 10,4%. Bij elkaar werden bijna zestigduizend exemplaren verhandeld.

Meest verkochte merk op de B2C-markt blijft Volkswagen, met ditmaal 10.219 exemplaren. Op de overige plekken binnen de top-tien over mei 2016 staan respectievelijk Peugeot (8.965), Opel (8.472), Renault (8.105), Ford (7.086), Citroen (4273), Fiat (4.254), Toyota (4.113), BMW (3.755) en Volvo (3.703). 

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 juni 2025
ICDP: Autokoper verandert niet radicaal
20 juni 2025
VER: Helft laadfacturen klopt niet
20 juni 2025
Dakar
19 juni 2025
Citroën laat C3 en DS3 stilzetten
19 juni 2025
Winst autodealers daalt verder
19 juni 2025
‘Duurzaamheid uitstellen is geen optie’
Meest bekeken berichten
Recente reacties