De Duitse toeleverancier Mahle schrapt 7600 banen, waarvan 2000 in Duitsland. “We beleven de ergste crisis ooit. Die dwingt ons tot een scherper bezuinigingsbeleid dan we al geformuleerd hadden.”

Mahle laat weten dat de ingrijpende ontslagronde niet alleen veroorzaakt wordt door de coronacrisis, maar ook door de transformatie die de auto-industrie doormaakt. “Die transformatie is al even gaande en we hebben als Mahle nog even geen perspectief voor de fabrieken die nu nog produceren voor aandrijflijnen met een verbrandingsmotor”, aldus Mahle.

Elektrisch

Vorig jaar verloor Mahle 212 miljoen euro, terwijl het in 2018 nog 446 miljoen euro winst boekte. Naast onderdelen voor verbrandingsmotoren zoals zuigers, filters en pompen, fabriceert Mahle inmiddels ook onderdelen voor elektrische aangedreven auto’s. De onderneming stuurt erop aan de afhankelijkheid van de traditionele verbrandingsmotor terug te brengen. 

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
NexDrive en 50five maken laadoplossingen toegankelijk
2 april 2025
Autobedrijf Jan Greijmans verder als TOP Merkspecialist in Mazda
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
Meest bekeken berichten
Recente reacties