Het Japanse bandenmerk Bridgestone zal tot de editie van 2024 de Olympische Spelen sponsoren. Bridgestone wordt bovendien de officiële band van de Olympische Spelen. De overeenkomst is vrijdag getekend door IOC-president Thomas Bach en Bridgestone-ceo Massaki Tsuya.

De sponsorrelatie gaat per direct in en zal dus onder meer de Spelen in Rio omvatten. In 2016 kan begonnen worden met de promotie rondom de Spelen in Brazilië, Korea, Japan en de VS. Vanaf 2017 is de overeenkomst Bridgestone wereldwijd open, voor de 2018-editie in Pyongyang, die van 2020 in Tokio en de twee volgende edities maar ook voor de jeugdspelen die tussen 2017 en 2024 worden gehouden.

Na het stopzetten van de Formule 1-sponsoring is het bandenmerk geswitcht naar de lange latten door het WK Skiën te sponsoren. Door zich te verbinden met de Olympische Spelen krijgt Bridgestone exposure in bredere kring dan alleen via het skiën mogelijk zou zijn.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
15 augustus 2025
‘Vol gas tegen de muur’
14 augustus 2025
‘Geen richting aangeven grootste ergernis’
14 augustus 2025
Yokohama boekt 10,3 procent meer omzet in H1 2025
14 augustus 2025
Jan-Piet van Kesteren directeur Goodyear EMEA
Meest bekeken berichten
Recente reacties