Het Japanse bandenmerk Bridgestone zal tot de editie van 2024 de Olympische Spelen sponsoren. Bridgestone wordt bovendien de officiële band van de Olympische Spelen. De overeenkomst is vrijdag getekend door IOC-president Thomas Bach en Bridgestone-ceo Massaki Tsuya.

De sponsorrelatie gaat per direct in en zal dus onder meer de Spelen in Rio omvatten. In 2016 kan begonnen worden met de promotie rondom de Spelen in Brazilië, Korea, Japan en de VS. Vanaf 2017 is de overeenkomst Bridgestone wereldwijd open, voor de 2018-editie in Pyongyang, die van 2020 in Tokio en de twee volgende edities maar ook voor de jeugdspelen die tussen 2017 en 2024 worden gehouden.

Na het stopzetten van de Formule 1-sponsoring is het bandenmerk geswitcht naar de lange latten door het WK Skiën te sponsoren. Door zich te verbinden met de Olympische Spelen krijgt Bridgestone exposure in bredere kring dan alleen via het skiën mogelijk zou zijn.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties